Saturn rusza ze sklepem internetowym

Na polskim rynku zakupów internetowych zawrzało. Swój sklep w internecie otworzył Saturn, wywołując niepokój u konkurencji. A to dopiero początek planów spółki.

Saturn rusza ze sklepem internetowym
Źródło zdjęć: © Flickr | frederick renaud

12.11.2012 | aktual.: 12.11.2012 16:04

Na polskim rynku zakupów internetowych zawrzało. Swój sklep w internecie 7 listopada otworzył Saturn, wywołując niepokój u konkurencji. A to dopiero początek planów spółki.

Wcześniej można było dokonywać rezerwacji produktów z oferty poszczególnych marketów na stronie sklepu. Klienci po odbiór musieli zgłosić się do stacjonarnego sklepu. Zainteresowanie klientów było na tyle duże, że firma zdecydowała się w końcu na otworzenie sklepu internetowego z prawdziwego zdarzenia.

Oferta sklepu obejmuje sprzęt multimedialny, teleinformatyczny, fotograficzny, telewizory, urządzenia audio-wideo, biurowy, AGD i pełną gamę akcesoriów, a także książki, programy i gry komputerowe oraz filmy i muzykę. Łącznie w internetowym sklepie Saturna dostępnych jest ponad 100 tys. artykułów. Stopniowo dodawane będą kolejne produkty.

- Obecnie w Polsce działa 17 sklepów Saturn, głównie w największych miastach. Poprzez sprzedaż online dotrzemy w rejony, w których nie mamy marketów - powiedział na spotkaniu z dziennikarzami Marcin Rosati, członek zarządu Media Saturn Holding Polska sp. z o.o.

Jak dodał Rosati, firma chce ułatwić klientom dostęp do najszerszego na rynku wyboru elektroniki użytkowej, dlatego uzupełnia ofertę handlu stacjonarnego o sprzedaż internetową.

Kupując przez Internet klienci mają do dyspozycji cały asortyment oferowany we wszystkich stacjonarnych sklepach Saturn w Polsce. Również i ceny zostały ujednolicone. Między sklepem stacjonarnym a internetowym nie powinno być różnic.

- Zasadniczo zakładamy, że zdecydowana większość towarów będzie dostępna dla wszystkich klientów. Może się jednak okazać, że w początkowym okresie towary wielkogabarytowe mogą nie być dostępne dla mieszkańców niektórych województw, jeżeli dany towar będzie dostępny tylko w markecie na terenie innego województwa. Ale to będzie szybko zmienione - mówi Piotr Zemło, dyrektor Media Saturn Online sp. z o.o.

Spółka podkreśla jednak, że nie będzie pozycjonować się na poziomie najniższej ceny w internecie.

- Chcemy być najtańszym, najbardziej atrakcyjnym cenowo, ale markowym marketem w internecie - zaznacza Rosati.

Zapytani o promocje czy rabaty cenowe dla stałych klientów, spółka odpowiedziała, że na razie skupia się na budowaniu bazy i relacji z klientami.

Jednocześnie Saturn zamierza rozwijać marki własne, do których zaliczamy OK, Koenic oraz ISY.

Firma nie zamierza jednak zaprzestać ekspansji stacjonarnych sklepów Saturn. Plany rozwoju zakładają otwarcie kolejnych marketów. Rozwijać się będzie nie tylko Saturn. Do końca listopada jest szansa na ruszenie ze sklepem internetowym Media Markt. Właścicielem obu sklepów z elektroniką jest Metro Group.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)